Situația financiară a Primăriei Municipiului Giurgiu rămâne în continuare una dificilă

Situația financiară a Primăriei Municipiului Giurgiu rămâne în continuare una dificilă

Situația financiară a Primăriei Municipiului Giurgiu rămâne în continuare una dificilă, având în vedere plățile făcute în sezonul rece pentru

subvenția la energia termică, executările silite și costul majorat al serviciilor publice.

Datoriile cumulate în prezent se ridică la circa 9.366 mii ei, la care se adaugă arieratele (datorii mai vechi de 120 de zile) de circa 2.841 mii lei.

Municipalitatea a avut luni la rând conturile blocate din cauza executărilor silite și a fost necesar sprijinul Guvernului României pentru plata unor plăți restante,

preluate de la vechea administrație, dar și pentru acoperirea subvenției la energia termică.

Am primit până astăzi, de la Guvern, suma de 37.635.428 lei, astfel:

1. OUG 201/23.11.2020 – 5.085.225 lei, sume din care au fost făcute plăți restante către constructori, furnizori de servicii publice;

2. HG 1040/04.12.2020 – 5.000.000 lei pentru plata energiei termice din sistemul centralizat (gaz în sezonul trecut);

3. HG 1044/04.12.2020 – 4.700.000 lei, bani pentru plata însoțitorilor persoanelor cu handicap;

4. HG 1100/17.12.2020 – 2.000.000 lei, cheltuieli de funcționare;

5. HG 350/25.03.2021 – 7.037.000 lei, popriri din contracte de salubritate “moștenite” pentru Girexim, Financiar Urban și Rosal (patru executări silite);

6. OUG 97/08.09.2021- 132.203 lei pentru stingerea obligațiilor restante la furnizorii de bunuri și servicii la 30.07.2021;

7. HG 1088/06.10.2021 – 5.000.000 lei, cheltuieli curente și de capital, din cele 22.400.000 lei solicitate.

8. HG 1217/11.11.2021- 3.681.000 lei pentru energia termică cu destinație specială;

9. HG 1249/10.12.2021 – 5.000.000 lei pentru cheltuieli curente și de capital din care 3.000.000 lei utilizate pentru avans gaze și 2.000.000 lei pentru cheltuieli curente și de capital,

ponderea cea mai mare fiind utilizată pentru plata arieratelor;

Procentul mare de acordare a subvenției la populație, pentru agentul termic, în sezonul rece, cu scopul de a susține comunitatea în contextul majorărilor de pe piața energetică,

a reprezentat o reală problemă, în sensul acoperirii sumelor necesare.

Dacă în sezonul rece 2020-2021, municipalitatea plătea circa 46 milioane de lei pentru subvenție, în acest sezon ce tocmai s-a încheiat, 2021-2022,

municipalitatea a plătit nu mai puțin de 116 milioane de lei, din care 29 milioane au fost suportate de la bugetul local.

O altă situație dificilă preluată de actuala administrație este cea legată de salubritate și plățile pentru Rosal.

Numai pe executări silite, Primăria Giurgiu a plătit în anul 2021, aproape 11 milioane de lei și în anul 2022, până în prezent circa 3.4 milioane de lei.

Executări silite au fost plătite și în procese cu foști angajați, într-un singur dosar fiind vorba despre 116.876 lei și către ADI – Apă Curată de 69.000 lei și în prezent, pe rol,

sunt dosare ce vizează sume mari către Girexim, Financiar Urban, SuperQuatro, Strabag, fiind vorba despre peste 30 de dosare.

În prezent, pentru municipalitate, asigurarea funcționalității și a unor costuri de investiții reprezintă o provocare, în contextul majorărilor din piață.

Sume importante au fost plătite anul acesta pentru proiectul de iluminat cu lampi LED (circa 369.000 lei), proiect preluat și acoperit din bugetul propriu, modernizare străzi, salubritate.

Conducerea Primăriei Giurgiu caută constant soluții pentru eficientizarea cost-beneficiu a fiecărui angajament, investiție, inițiativă și dorește ca banii publici să primească cea mai bună destinație,

în conditiile financiare deosebit de grele în care ne aflăm.

Ultima modificare: 17.05.2022 – 00:00 de către Primăria Giurgiu

Anteriorul „Îmi place școala mea”, tema unui cărți de cercetare lansate astăzi, la Giurgiu

Contactează-ne!

Primăria Municipiului Giurgiu © 2024. Toate drepturile rezervate.